Dyrektor techniczny najsłabszego w tym sezonie zespołu w Formule 1 – HRT stwierdził, że jego zdaniem wprowadzenie zasady w kwalifikacjach mówiącej o tym, iż aby wystartować w wyścigu należy osiągnąć przynajmniej 107% czasu najlepszego kierowcy z Q1, można by jeszcze poprawić, zmniejszając margines czasowy do 105%
Geoffrey Willis przyznaje, że w początkowej fazie występów HRT w Formule 1 byłby problem z osiągnięciem 107% czasu najlepszego kierowcy. Dodaje jednak, że z czasem od zespołów jeżdżących w tej serii wyścigowej można oczekiwać więcej:„Myślę, że w pierwszym wyścigu byłoby to problemem. Ale z technicznego punktu widzenia Formuły 1 limit powinien być jeszcze mniejszy niż ten, bardziej 5% niż 7%”
„Uważam, że powinniśmy oczekiwać od zespołów działania na pewnym poziomie, tego chcemy od Formuły 1. Oczywiście z naszą aktualną dyspozycją byłoby nam trochę trudniej z poziomem 105%, ale w przyszłości nie będzie to problemem.”
30.06.2010 17:55
0
Buhaha, "dzisiaj jestem mały jutro będę duży";d
30.06.2010 18:00
0
Willis - jesteś hardkorem.
30.06.2010 18:04
0
ale urwał...
30.06.2010 18:05
0
Usunięty
30.06.2010 18:35
0
Żeby nie żałował tych słów...
30.06.2010 18:38
0
Warto byłoby wprowadzić jeszcze jedno ograniczenie - kierowca dwukrotnie zdublowany przez lidera kończy udział w wyścigu
30.06.2010 18:46
0
Usunięty
30.06.2010 18:50
0
6. to ile czasu HRT by pojeździło...? -naście okrążeń...?
30.06.2010 18:58
0
8. No to właśnie o to chodzi... Poza tym to by jeszcze bardziej zmobilizowało słabe zespoły do poprawy... Po co komu takie ciągniki na torze, co dają się wyprzedzić dobre parę razy w trakcie wyścigu?
30.06.2010 19:11
0
A pisałem ostatnio przy GP Europy że w 107% łapały się wszystkie ekipy na starcie a dopiero przy 105% odpadały HRT, zaś przy 104% Virgin Racing a Lotus dopiero przy 103%.
30.06.2010 19:30
0
no, to było by ciekawie, biorąc pod uwagę to, że np w czasie deszczu, startować mógłby 1 kierowca ;D Spoko, pewnie na to też by się znalazł przepis, ale np Alonso w monako by nie wystartował>?
30.06.2010 20:27
0
11. „W wyjątkowych warunkach, w przypadku uzyskania odpowiedniego czasu w wolnych treningach, stewardzi mogą pozwolić zawodnikowi wystartować w wyścigu. W przypadku, gdyby więcej kierowców miałoby zostać dopuszczony w ten sposób, kolejność startowa będzie uzależniona od decyzji sędziów.” - jak by co jest tylna furtka dla... "faworytów"
30.06.2010 21:09
0
oczywiście jak jak Hamilton bedzie miał powyżej 105% czasu lidera to go ten przepis nie obowiązuje tak ?
30.06.2010 21:10
0
Dla Hamiltona przepisy sa odrebne.
30.06.2010 21:14
0
14. jedyny przepis dla Lewi : Żadnych zasad.
30.06.2010 21:14
0
13. xdomino996. < tak leśli by np. nie uzyskał dobrego czasu w qwalach ale dobrze by wypadł w treningach to został dopuszczony do wyscigu z ostatniego pola
30.06.2010 22:33
0
10. roko. to samo sobie policzylem. i tez to zauwazylem. ale nie na wszystkich torach tak bylo do tej pory. we wczesniejszych wyscigach odpadałoby po 1-2 max. 3 kierowcow ( moze to duzo, moze nie)
30.06.2010 22:55
0
no to szykuje się mocny HRT w 2011, ale ja raczej jestem ciekaw czy dacie rade z finansami
30.06.2010 23:22
0
ciekawe gdzie te cienkie ekipy będa bolidy poprawiać i testować? Tak to nigdy nie wejdą do F1. no chyba że dla nich odblokują ograniczone możliwości testowania.
30.06.2010 23:36
0
Dziś na TVN TURBO oglądałem relację z sirocco cup, mają tam taki przycisk którym na 10s zwiększają moc silnika z 220KM na 270KM wiec dość spora różnica. Dodatkowo zboku samochodu jest wyświetlacz informujący ile jeszcze razy może użyć tego kierowca a w czasie gdy samochód ma zwiększona moc z przodu samochodu zapala się niebieska lampka. Normalnie rewelka.
01.07.2010 00:55
0
@20 Dobre to jest. Powinno być podobnie z KERSem. Np. liczba użyć = 2 x liczba okrążeń, każde użycie 3 - 5 s. Tak, żeby ułatwić dobremu kierowcy przebijanie się z końca stawki np. w razie usterki. Ale później musiałby radzić sobie bez KERSu, podczas kiedy inni z czołówki mieliby jeszcze zapas. Mogliby też zwiększyć moc, bo zdaje mnie się, że w poprzednim sezonie było to 40 KM. Nawet w Scirocco Cup mają do dyspozycji 50 KM, podczas gdy moc "podstawowa" jest przeszło 3 razy niższa. Lampka to super opcja.
01.07.2010 07:57
0
Wlllis po części ma rację . 107 % najszybszego czasu nie jest problemem dla żadnego zespołu w stawce do osiągnięcia , nawet tak odbiegających od czołówki jak nowe . I w zasadzie nie wiem po co był wprowadzony , chyba tylko po to aby stworzyć pozory że raptem FIA dba o wysoki poziom ... Chociaż nie neguję że ogólnie jest krok w odpowiednim kierunku i powinien zostać jeszcze bardziej zaostrzony , z klauzulą karencji dla nowych zespołów , do tego stopnia aby rzeczywiście do F1 wchodziły zespoły które byliby w stanie po roku rywalizacji prezentować dużo wyższy poziom niż zespoły serii GP2
01.07.2010 08:55
0
@20 to ty kolego dopiero "zaczynasz wyścigi" widzę . a dla faceta szacun podnoszenie poprzeczki dla siebie , nie dla kogoś ,to jest coś .
01.07.2010 08:57
0
Ja tam jestem za. Tylko te ostatnie bolid przeszkadzają. Muszą poprawić swoje osiągi, a to ich by zmotywowało.
01.07.2010 09:56
0
14. Ataru - DOBRE !! 10/10
01.07.2010 10:08
0
Sam tnie gałąź, na której siedzi :) - ale brawa za ambicje się należą.
01.07.2010 11:42
0
A może jest tak pewny tych dobrych wyników, bo HRT ma już podpisaną umowę z Toyotą?
01.07.2010 11:52
0
10.roko masz rację też to policzyłem,ale poczekamy zobaczymy :)tak czy inaczej powodzenia im życzę.pzdr
01.07.2010 13:34
0
To niezle.
01.07.2010 17:56
0
Niech zrobią 101% ;) i pojedzie 8 bolidow ;]
02.07.2010 09:24
0
6. marcinnn dobry pomysł Będzie żałował tych słów jak w żadnym wyścigu nie pojedzie
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się